20 March 2013

Šokolaadi toortort, kirssidega.

No tõesti, mul lihtsalt pole sõnu kui hea see tort on! Ületas nii minu, kaaslase kui ka lapse ootusi ma-ei-tea-mitmekordselt.

Algupärane retsept, nagu mainitud, on pärit Taimetoit.ee leheküljelt. Koguseid kohandasin siit-sealt oma äranägemise järgi ning lisasin ka natukene želtiini aga jah, retsept siis umbes-täpselt kogustega järgmine:

Põhi:
  • 200g küpsiseid (kasutasin Digestive)
  • 100g võid 
Täidis:
  • 1 pakk kookosvahukoort (300g, müügil Mahemarketis)
  • 4 sl suhkurt (ilmselt oleks tõesti parem kasutada tuhksuhkurt, aga kuna mul polnud, kasutasin tavalist lauasuhkurt ja tuli ka väga hea)
  • 3 spl kakaopulbrit
  • 100g tumedat šokolaadi
  • 20g želatiini
  • kirsid (algses retseptis purgikirsid, mina ostsin paki külmutatud kirsse ja sulatasin enne üles)
  • kookoshelbed kaunistamiseks
Purusta küpsised, mina kasutasin vana head kilekoti ja taignarulli meetodit. Sulata või ja sega küpsisepuruga. Laota puru küpsetuspaberiga vooderdatud koogivormi põhja ning suru tihedasti kokku, mina kasutasin selleks lamedapõhjalist klaasi. Kata toidukilega ning tõsta külmkappi tahenema.

Pane želatiin külma veega 15neks minutiks paisuma. Samal ajal sulata šhokolaad ning pane kõrvale jahtuma. Sulata želatiin kuumaveevannil ning lase natukene jahtuda. Vala kaussi kookosvahukoor, suhkur ning kakaopulber ning vahusta umbes 1,5min. Kui vaht on tugev, siis lisa mikserdamise ajal sulašokolaad ning želatiin ja vahusta kuni kõik on ilusti segamini.

Võta külmast koogipõhi ning kata see ühtlaselt kirssidega. Originaalretseptis on pakutud võimalust lisada ka mõned supilusikad kirssidest tekkinud siirupit, aga mina seda ei teinud sest eelistan krõbedat põhja. Vala täidis kirssidega kaetud põhjale, silu ühtlaseks ning kata tort kilega ja pane jahedasse.

Nüüd olenevalt sellest, kas želatiini lisada või mitte ja kui suur tort on, sõltub ka aeg, millal on tort tahenenud. Minul kulus selleks maksimaalselt 40minutit. 

Võta tort külmast välja. Lõika noaga koogi servad lahti, muidu võib täidis "rebeneda", ja eemalda vorm. Kaunista soovikohaselt. Mina lõikasin paberist südamekuju, asetasin selle tordile ja raputasin mujale kookoshelbed. Paberi eemaldamisel jäi järgi armas süda.

NAUDI!

No comments:

Post a Comment