25 March 2013

Kevadrullid, Motoexotika ja punane huulepulk.

Kevad on käes, kas tunnete? Mina täna hommikul tööle tulles igatahes tundsin! Täna oli üle ma-ei-tea-kui-pika aja selline hommik, kus ei pidanud kindaid kätte panema. Fantast!

Nädalavahetusel sai ette võetud väike tripp Tartusse, Motoexotika messile. Elamus oli vinge, masinad samuti! Tartu Lõunakeskuse mingist kosmeetikapoest soetasin ka oma elu esimese (!) punase huulepulga. Tänan siinkohal veelkord asjalikku müüjat, kes täpselt seletas kuidas-mis ja aitas just mulle sobiva tooni leida. Jah, see punane huulepulk on minu jaoks nii tähtis, et ma kirjutan sellest isegi oma blogis. :)

Aga nüüd kokanduspoolele!
Eile võtsin lõpuks kätte ja tegin valmis hunniku kevadrulle. Olen neid juba ammu-ammu teha tahtnud, aga filotainas pole kuskil silma hakanud. Tartust tulles käisime läbi Ülemiste Rimist ja seal oli see müügil, seega mõeldud-tehtud.

Kevadrullide sisse võib teadupärast panna mida hing ihaldab, traditsiooniliselt on aga üks komponentidest riisinuudlid. Mina, rebel nagu ma olen, jätsin need siis otseloomulikult välja, sest mul polnud neid kodus ja poodi ka ei viitsinud minna. Kuna tainast oli päris palju, siis viimasest neljast lehest (kokku 16 rulli) tegin magusad ampsud. Enda rullide täidise sisse hakkliha ei lisanud, ülejäänute täidisesse läks ka liha.

Ütleksin kohe ära, et tegelikult pole selles mitte midagi keerulist, kuigi netist lugedes võib filotaignaga toimetamine üksjagu hirmuäratav tunduda. Kogu protsess kulges valutult ja tulemus oli oi-oi kui hea!

Soolaste kevadrullide täidis:
  • 3 porgandit
  • 1 suvikõrvits
  • 1 suur punane sibul
  • 2 väiksemat rohelist sibulat
  • 3 küüslauguküünt
  • jupp ingverit
  • 1/4 hiina kapsast
  • 2 paprikat (kasutasin kollast ja punast)
  • 250g hakkliha
  • sojakastet
  • õli 
Riivi porgandid ja suvikõrvits. Haki sibulad, küüslauk, ingver, paprika ja hiina kapsas peenikeseks. Kõik komponendid hoia eraldi. Aja pannil õli kuumaks ja lisa sibulad, prae madalal kuumusel umbes 4-5 minutit ja siis lisa ingver ja küüslauk ning kuumuta veel paar minutit. Järgmisena lisa porgandid ja kuumuta mõned minutid, siis lisa paprika ja kuumuta mõned minutid, siis suvikõrvits ja kuumuta veel mõned minutid. Lisa sojakastet maitse järgi, sega läbi ning jäta hauduma umbes 10neks minutiks. Mõni minut enne valmimist sega hulka ka hakitud hiina kapsas.

Kui köögiviljad valmis praadisin teisel pannil soolaga maitsestatud hakkliha ning segasin osale täidisest hulka.

Nüüd on aeg keerata ahi soojenema 250 kraadi juurde ja laiali laotada juba eelnevalt sulatatud filotainas. Et filotaigna kuivamist vältida kata see peale iga uue lehe võtmist niiske rätikuga! Lõika taignaleht neljaks, aseta lusikatäis täidist ühte nurka, rulli keskele, keera ääred peale ja rulli lõpuni kokku - justnagu ümbrikut teeks. Netis on palju piltidega õpetusi ka, kui segaseks jäi. :) Valmis rullid aseta küpsetuspaberiga plaadile ja määri pealt õliga et vältida ahjus ära kuivamist. Minul sai poolepeal küpsetuspaber otsa ja õliga määritud foolium ajas ka suurepäraselt asja ära. Kevadrulli on valmis, kui nad on pealt ilusad pruunid ja krõbedad, umbes 10-15 minutit.

Mina keetsin kevadrullide kõrvale riisi ja sõime neid magushapu- ja Tabasco kastmega. Super-super toit ja mitte ükski kuskil söögikohas õlis friteeritud rull ei trumpa kodukootud kraami üle!
Magusate kevadrullide sisse panin seda, mis kodus kapis kätte hakkas. Võib näiteks teha ka kohupiimast täidise. Selleks segada kohupiim munaga, maitsestada suhkruga ja soovi korral lisada lisandeid. Minu magusad ampsud said järgmise täidise:
  • 1 pirn
  • hakitud mandlid
  • karamellikaste
 Koori pirn ja lõika parajateks kangideks. Aseta paar pirnitükki taignalehe ühte nurka, nirista peale veidi karamellikastet ja puista üle hakitud manditega. Keera rulli ja määri õliga. Küpseta nagu soolaseidki. :)

Ja nüüd kõik 1-2-3 kevade puhul kevadrulle meisterdama!



No comments:

Post a Comment